martedì 18 maggio 2010

pasiuni vechi si noi

Am cumparat un nou numar al revistei lunare scrisa de psihologul Rafaelle Morelli.Am renuntat la abonament pentruca ramasem inapoi cu lecturarea revistelor deja primite si asta datorita programului incarcat de zi cu zi,timpul e la mare cautare pentru fiecare dintre noi.
Insa azi trecand pe langa chioscul de ziare am zarit chipul doctorului Morelli ce ma privea din coltul copertei , critic si malizios asa ca n am avut de ales si am spus vanzatorului ca o vreau.
Prima lui revista am gasit o intamplator la una dintr e babutele mele ce o ingrijeam cu vreo 4 ani in urma,o fosta profesoara de italiana de la care am invatat mult vorbirea corecta a limbii italiane,o doamna in adevaratul sens al cuvantului cu degetetul aratator si inelar curbate de la scris,ce iubea la nebunie chiar si la 80 de ani mirosul cernelii a hartiei,al cartilor
Avea un perete al sufrageriei de la un cap la altul captusit de carti de toate genurile de la romane de dragoste si aventura la spionaj si politica,de la sf uri la enciclopedii,de la carti de bucatarie si medicina la cele psihologice. Fiecare in coperti de serie,legate in piele,pe care le curatam de praf saptamanal,cu stricta re comandare sa nu le schimb locul nici raftul ,imi cerea adeseori o anumita carte de un anumit scriitor fara sa confunde niciodata autorul.
Dimineata dupe micul dejun citea toata presa pentru a fi bine informata iar seara isi lua somniferul ei preferat revista de psihologie de Morelli.dupa ce adormea cu ea pe piept abia atunci imi venea randul sa o citesc.
Am ingrijit aceasta fiinta minunata numai 6 luni dupa care a fost chemata pe alte taramuri unde mi o imaginez printre copii si carti ,asa cum am vazut o in vechile sale fotografii…
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Ulterior m am abonat acestei reviste ,am cumparat si cateva din cartile scrise de Morelli,sfaturile sale findu mi adeseori de mare ajutor.

Nessun commento:

Posta un commento